ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТИ Tuesday, November 26, 2024
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТИ
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Життя єпархії. Рукоположення в сан ієрея.

Служителі Слова.


«Йдіть, навчайте всі народи, хрестячи їх в ім’я Отця, і Сина,
і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все, що Я заповів вам;
і ось Я з вами по всі дні, до кінця віку. Амінь» (Мф. 19-20).


9 грудня у Свято-Георгіївському храмі м. Суми Високопреосвященнійшим Мефодієм, архієпископом Сумським і Охтирським рукоположений у сан пресвітера диякон Олег Мальченко. На ниві Божій – поповнення: ще один пастир прийшов на служіння Слову-Христу.

Що означає священство і для чого потрібні священики?
«Священство це – таїнство, у якому через святительське рукоположення на правильно обраного сходить Святий Дух і поставляє його звершувати таїнства і пасти стадо Христове» (Православний катехізис).

Священики – люди, обрані для служіння Євхаристії і для пастирства, духовної опіки віруючих. Господь спочатку обрав 12 апостолів, а потім ще 70, дав їм владу відпускати гріхи та звершувати таїнства, але не своєю силою, а благодаттю Святого Духа, даровану їм Господом після Його Воскресіння. Апостоли передали її єпископам, а ті – священикам через таїнство рукоположення. Священики є помічниками і знаряддям Божим в усіх таїнствах. І тому їх служіння називається священним.
Найголовніше таїнство Церкви – Євхаристія. Священик, який звершує Євхаристію символізує Христа. Священик, стоячи перед Престолом, повторює слова Самого Господа на Таємній вечері: «Прийміть споживайте, це є Тіло Моє…», а у молитві на Херувимській пісні, він промовляє: «Ти єси Той, що приносить жертву і принесений, що приймаєш і роздаєшся, Христе Боже наш…». Священик звершує своїми руками священнодію, повторюючи все те, що звершував Сам Христос. Але він не повторює буквально ці дії, не наслідує їх, але, образно кажучи, “пронизує час” і цілком незбагненно для звичної картини просторово-часового зв’язку, своїми діями співпадає з діями Самого Господа, і своїми словами - зі словами Господа! Тому літургія називається Божественною. Вона відслужена один раз Самим Господом у часі і просторі Сіонської Горниці, але поза часом і простором, у перебуваючій Божественній Вічності. У цьому парадокс учення про Священство і Євхаристію.

Православна Церква надає виключне значення священному сану. Про високе достоїнство священства писав преподобний Силуан Афонський: «Священики носять у собі настільки велику благодать, що якби люди могли бачити славу цієї благодаті, то весь світ здивувався б їй, але Господь приховав її, щоб служителі Його не возгордилися, а спасалися у смиренні».

Священик - свідок у Таїнстві сповіді. Священик наділений від Бога правом оголошувати від імені Бога прощення гріхів. Господь Ісус Христос сказав апостолам: «Що ви зв’яжете на землі, те буде зв’язане на небі, і що розв’яжете на землі, те буде розв’язане на небі» (Мф. 18, 18). Однак сама сповідь приноситься не священику, а Христу, а священик тут – лише «свідок». Церква, встановлюючи сповідь перед священиком, враховувала суб’єктивний фактор: Бога багато хто не соромиться, бо не бачать Його, а перед людиною сповідуватися соромно, але це спасительний сором, який допомагає перебороти гріх. Крім того, «священик є духовним наставником, який допомагає знайти вірний шлях для подолання гріха. Він покликаний не тільки стати свідком покаяння, але і допомогти людині духовною порадою, підтримати її. Підкорення ніхто від мирян не вимагає - це вільне спілкування, засноване на довірі священику, взаємний творчій процес. Наша завдання - допомогти обрати вірне рішення.

У Християнській Церкві священство нерозривно пов’язано з народом Божим і одне не може існувати без іншого: як громада не може бути Церквою без священика, так і священик не може бути таким без громади. Священик не є одноосібним звершувачем Таїнств: усі Таїнства звершуються ним за участю народу, разом з народом. Трапляється, що священик змушений звершувати службу один, без парафіян. І, хоча чин літургії не передбачає подібних ситуацій і передбачається, що у службі бере участь зібрання людей, все ж і у такому випадку священик не самотній, бо ангели і святі, і спочилі разом з ними приносять безкровну жертву.

Побажаємо новопоставленому священику Олегу те, що бажав апостол Павло Тимофію: «Нехай ніхто не гордує твоєю молодістю: але будь взірцем для вірних у слові, в житті, в любові, в дусі, у вірі, у чистоті».

Настоятель Свято-Георгіївського храму м. Суми протоієрей Олексій Згонник.





        Джерело:  Прес-центр Сумської єпархії
Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії ПЦУ можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.