22 жовтня відбулося освячення ікони Покрови із зображенням гетьмана Богдана Хмельницького XVIII ст. у селі Землянка.
«Радуйся, радосте наша, покрий нас від усякого зла чесним Твоїм омофором»
(з Акафісту до Покрови Пресвятої Богородиці).
КОЗАЦЬКА ПОКРОВА
У козацьку добу, було три найшанованіших свята: Великдень, Богоявлення і Покрова. Нам достеменно невідомо, коли і за яких причин виникло благочестиве ставлення до Покровського свята, але ми бачимо вплив події, яка відбулась у Константинополі на культуру і звичаї козаків. Центральний храм, який стояв у козацькій Січі, називався Покровським. Основні зібрання і вирішення важливих питань відбувались завжди біля церковної брами. Скоріш за все, козаки порівнювали себе з жителями столиці Візантії, які під час критичної ситуації всю надію покладали на Богородицю, Яка Своїм Омофором спасе і збереже від напасників. Тому і не дивно, що саме в День Покрови козаки обирали нового старшину, або гетьмана, тим самим призиваючи благословення Божої Матері на цей вирішальний вибір.
Благоговіння і любов до цього свята гарно ілюструють ікони, які в народі називаються «Козацька Покрова». На образах відтворена подія, яка відбулась у Влахернському храмі, але з невеликим доповненням: середі присутніх є гетьмани, отамани, старшини, козаки і ієрархи Української Церкви. Розквіт такої іконописної творчості відбувся якраз за часів Гетьманства Івана Мазепи.
Варто зауважити, що омофор є невід’ємною частиною богослужбового одягу єпископа. Це довга широка стрічка, прикрашена хрестами, покладаючись на плечі, одним кінцем спадає спереду а іншим – позаду. Це символ заблукалої овечки, яку священнослужитель несе на своїх плечах до не заблукалих в Дім Божий, як Добрий Пастир з притчі Господа Ісуса Христа. Омофор Єпископа є видимою «іконою» Божої турботи і захисту так і Покров Богородиці є символом спасіння від погибелі і Небесного Заступництва.
Дякуємо всім благойникам, які допомогли придбати цю намальовану іконку. Бажаємо всім Божої благодаті.